Představujeme Welcome to Ataria

Categories: Blog

Už je to nějaký pátek, co jsme se poprvé zmínili, že pracujeme na nové hře. Od té doby jsme se s ní stihli zúčastnit soutěže, přejmenovat ji, část týmu taky odmaturovala a dostala se na vysokou školu. Nicméně teď už je to oficiální. Pracujeme na Welcome to Ataria a jsme krůček od jejího dokončení. A o co vlastně půjde?

Je to akční příběhová hra, vizuálně podobná prvním dílům série GTA. Velký důraz klade na vyprávění příběhu. Ten se odehrává ve fiktivní zemi Atárii, ve které probíhá revoluce. Není žádné tajemství, že jsme se inspirovali událostmi Arabského jara. Celou revoluci si projdete v kůži tří postav. Agenta Halla který je takový sympatický záporák. Je to tajný agent světové velmoci. Takový, co v každém akčním filmu zachraňuje svět. Ale u nás svět nezachraňuje. Právě naopak se snaží o destabilizaci situace v Atárii. Další postava je civilista Darzi. Obyčejný chlapík se ženou a dětmi, co se nachomýtl k revoluci náhodou. Spíše propukla v místě jeho bydliště. Nebojuje, jeho očima ale poznáte všechny hrůzy a následky revolučních bojů. Poslední, voják Fareed El-Hasem, je člen státní armády a v jeho kůži ochutnáte tvrdé boje proti rebelům.

Hra zobrazuje Arabské jaro jinak, než jak ho znáte ze zpravodajství. Položili jsme si otázku, jak asi revoluce vypadala z pohledu lidí spokojených s dosavadním stavem. Z pohledu lidí, co nechtěli změnu, ale naopak bojovali proti revolucionářům. Jak oni prožili Arabské jaro? A s touto otázkou jsme tvořili hru.

Nechtěli jsme dělat jen tak nějakou hru. My chtěli udělat hru, kterou si nejen zahrajete, ale donutí Vás i zapřemýšlet. A v ideálním případě přehodnotit váš pohled na svět. Proto vzniká. A dnes mohu říci, že z našeho pohledu se jí to prozatím daří. Ale nesmíme říkat hop, dokud jsme nepřeskočili.

I když téměř hotová, stále nám dokáže přidělat spoustu starostí. Nevěřili by jste, jak těžké jsou poslední úkoly. V prvních fázích vývoje jde vše jako po másle. Uděláte změnu, která je na první pohled vidět. Ale čím dále se dostáváte k cíli, tím méně vidíte výsledek. Támhle posunout obrázek o pár pixelů dále, tady doplnit do dialogu zmizelé písmeno. Tak dlouho si s detaily hrajete, až zjistíte, že už se jednou „prkotinou“ zabýváte dvě hodiny. Sice prkotina, ale bez ní by to nešlo.

A nemyslete si, dokončenou hrou to nekončí. Poté nastupuje fáze marketingu. K čemu vám je hra, kterou ale nikdo nehraje. A to je to poslední, co by jsme po tolika hodinách jí věnovaných chtěli. Vytvořit stránky s prezentací, nafotit screenshoty, udělat trailer, napsat na herní weby. Není toho zrovna málo a to jsem dostal radu, že je nejlepší s tím začít už během vývoje. A kdy by jsme to asi sakra stihli? Příště to ale musíme zkusit.

Jestli se chcete dozvědět více o naší hře, tak jsem vytvořili let’s play s naším komentářem, kde se můžete dozvědět o hře mnohem více.


A abych nezapomněl, rozjeli jsme samostatné stránky hry www.welcometoataria.com. Tak si je nezapomeňte prohlédnou.