GDS 2014

Categories: Blog

logo-cz

Tento víkend jsem se již podruhé s Jakubem zúčastnil vývojářské konference Game Developers Session. Akce začala v pátek večer v hospodě nedaleko Staroměstského náměstí. Během večera byly k vidění prezentace nadějných českých indie her.

Samotné přednášky probíhali během soboty a neděle, nově v budově Městské knihovny. Od loňska přibylo mnoho zahraniční hosté. Jejich anglické výstupy posunuli celou akci na zcela jinou úroveň.

Například Pawel Miechowski prezentoval hru This War of Mine. Popisoval jaké je pracovat na takto vážné hře. Ján Ilavský připravil ohlédnutí za jeho hrou Perfect Paths. Agnieszka Szóstak, která dříve pracovala pro CD Projekt RED a nyní vede vlastní PR společnost, mluvila o tom, jak komunikovat s médii. Samozřejmě nechyběl třetí díl prezentace Dana Vávry ohledně gamedesignu v praxi. Bohužel prý poslední. A samozřejmě mnoho dalších.

8c99cbec_o

Veselá událost proběhla během nedělního vystoupení Petriho Purha. Jeho maminka prý pořád moc nechápe, co je to game design a proč ho Petri dělá. A protože přednášky budou na youtube, poprosil nás publikum o malou laskavost. Zda bychom mohl zopakovat jeho příchod za bouřlivého potlesku a skandování jeho jméno. On by to poté mamince z videa vystřihl a ukázal. Jak nás poprosil, tak se také stalo. Nejkomičtější na celé věci bylo, že v publiku bylo přibližně 30 lidí, kteří zvládli ranní kocovinu po noční party.

Game Developers Session 2014 byla velice podařená akce! Chtěl bych poděkovat jak organizátorům, tak řečníkům za úžasný víkend. Už se nemůžu dočkat na další ročník.

Petr